10 Jenis Kurma Paling Sedap untuk Ramadan yang Lebih Manis

10 Jenis Kurma Paling Sedap untuk Ramadan yang Lebih Manis

Buah apa yang hari-hari biasa jarang kita makan, tapi bila tiba bulan puasa… hmm mesti dah boleh teka kan? Tak perlu habis dengar soalan, semua dah tahu jawapannya adalah buah...
Nabilah Akram
5 Kelengkapan Paling Penting untuk Ramadan 2024

5 Kelengkapan Paling Penting untuk Ramadan 2024

Ramadan akan rasa tidak lengkap tanpa beberapa keperluan yang dapat mendekatkan lagi kita dengan amalan-amalan sunat. Di sini SK senaraikan beberapa produk penting yang Family SK boleh siap sediakan di rumah untuk menyambut bulan mulia.
Nabilah Akram
Adab isteri, jangan membebel pada suami?

Stres Isteri Selalu Membebel, Ini 5 Adab Isteri Terhadap Suami

Sebuah video yang telah menarik perhatian pengguna media sosial baru-baru ini menunjukkan seorang lelaki sedang menahan bebelan isterinya di dalam kereta.

Rakaman tersebut dimuatnaik dengan kapsyen “Takziahlah untuk telinga para suami. Yang belum berkahwin, adakah anda dah bersedia?” mengundang orang ramai untuk berkongsikan pandangan masing-masing.

Nabilah Akram
Produk Siti Khadijah sebagai hadiah hantaran

Checklist Hadiah Hantaran Tunang dan Kahwin dengan Produk Siti Khadijah

Majlis pertunangan atau perkahwinan mesti rasa tak lengkap tanpa pemberian dulang hantaran. Mengikut adat melayu tradisional, bilangan dulang untuk pasangan pengantin adalah dalam angka ganjil, pihak perempuan akan menghadiahkan lebih dua dulang.
Nabilah Akram
8 tips ajar anak solat

8 Tips Ajar Anak Biasakan Diri Dengan Solat

Nabi kata suruh anak solat pada umur 7 tahun. Bila dah masuk 10 tahun, boleh hukum anak dengan pukulan ringan yang tak mencederakan bertujuan mendidik sekiranya anak tak nak solat. Tapi, takkanlah anak berumur 7 tahun baru nak ajar anak solat? 
Idola Wanita

10 Srikandi Islam Sebagai Idola Wanita Moden

Peranan wanita tidak kurang hebatnya dalam masyarakat. Bila kita singkap sirah, ramai wanita yang terlibat dalam urusan kemasyarakatan dan menyumbang tenaga untuk pembangunan ummah. Keberanian para wanita terdahulu dalam memperjuangkan agama Allah SWT menjadikan mereka srikandi yang dikenang sepanjang zaman, dan wajar dijadikan idola pada zaman moden ini.
Nabilah Akram
Telekung Tanpa Kepala Mesra Awning Tudung

Telekung Tanpa Kepala Mesra Awning Tudung

Kali ini SK hadir dengan Flair Khadija— telekung tanpa kepala atau telekung poncho yang memudahkan pemakaian telekung tanpa mengusik awning tudung.
Telekung 2 dalam 1

Fesyen Muslimah Terkini- Kain Telekung dan Skirt Pareo 2 Dalam 1

Bila dengar je nama Telekung Siti Khadijah, orang tahu telekungnya yang cantik dan selesa. Inovasi pada bahagian muka telekung menjadikannya pilihan ramai dan selalu dijadikan hadiah kepada orang tersayang
Kelebihan Hari Arafah

Kelebihan Hari Arafah

Hari Arafah diraikan pada 9 Zulhijjah setiap tahun di mana pada hari itu para jemaah haji sedang berwukuf di padang Arafah, Mekah al-Mukarramah.
Nurul Shahida
Kelebihan Membaca dan Mendalami Al-Quran

Kelebihan Membaca dan Mendalami Al-Quran

Al-Quran adalah mukjizat agung yang tiada bandingan diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW. Al-Quran bukan sekadar perintah Allah yang diwahyukan kepada Rasulullah SAW, tetapi juga merupakan sumber ilmu dan panduan hidup yang utama bagi umat Islam. Sebagai orang yang beriman, al-Quran penting untuk dipelajari dan difahami.
Nurul Shahida
Amalan Sunat 10 Hari Awal Zulhijjah

Amalan Sunat 10 Hari Awal Zulhijjah

Bulan Zulhijjah merupakan salah satu daripada 4 bulan haram dalam Islam. Ia dinamakan bulan haram kerana diharamkan berperang pada bulan ini dan merupakan bulan yang...
Nurul Shahida
Siti Khadijah buka butik ke-52

Siti Khadijah buka butik ke-52

Pada 5 Jun yang lalu, secara rasminya Siti Khadijah membuka butik ke-52 yang terletak di Bintaro, Indonesia yang juga merupakan butik ke-3 di negara itu. Siti Khadijah juga mempunyai 49...
Nurul Shahida